6 marca 2014

Rosołek grzybowy z suszonych grzybów

Ta zupa towarzyszy mi od najmłodszych lat,
Mamuśka często ją robiła i dalej robi bo kiedyś ja, a teraz mój brat bardzo ją lubimy.
Ja pamiętam tę zupę z cieniutkim i malutkim makaronem,
ale Mamuśka twierdzi, że nie robiła tej zupy z makaronem ...
No cóż ;-) hehehe 
Nie będziemy się o to kłócić, ale ja pamiętam ten makaron! ...
Mamuśka teraz podaje ten grzybowy rosołek z grzankami i taki jest też pyszny.
Ale ja miałam ochotę na taki, czysty, niczym nie zabielany a już na pewno nie zagęszczany!
I bez żadnych dodatków.
Ta zupa wyjątkowo dobrze smakuje bez niczego, tak o, sama.
Zupa ma gotować się na małym ogniu, ma wyjść czysta i klarowna- taka jak rosół.
Stąd też nazwa.
Zupa jest bardzo grzybowa, smakuje tak dobrze,
że już podczas gotowania stałam nad garem i podżerałam co tylko się dało,
udając, że sprawdzam czy warzywa już zmiękły...
Strasznie się przy tym poparzyłam ale było warto!
Zupę proponuję robić na wywarze mięsnym, taka smakuje najlepiej.
Możecie użyć kości od schabu, żeberka czy kawałek innego mięsa.
Dzieci uwielbiają jej smak, jest naprawdę przepyszna,
warto ją zrobić chociaż raz, choć zapewniam, że na jednym razie się nie skończy ;-)







Składniki:
  • garść grzybów suszonych
  • kawałek mięsa, ja miałam mięso z golonki bez kości
  • 3-4 ziemniaki
  • pół marchewki
  • pół pietruszki
  • 2 liście laurowe
  • 3 kulki ziela angielskiego
  • sól i pieprz







Do garnka wrzucamy mięso, zalewamy 2,5-3 litrami wody,
dodajemy łyżkę soli i gotujemy przez pół godziny.
Po tym czasie zbieramy szumowiny,
dodajemy liście laurowe, ziele angielskie i pokruszone grzybki.
Gotujemy kolejne 15-20 minut i dodajemy obrane,
umyte i pokrojone w kostkę ziemniaki, marchewkę i pietruszkę.
Gotujemy do miękkości warzyw.
Doprawiamy do smaku solą i pieprzem.




2 komentarze:

  1. Hahah !! To ja Mamuśka!!!Może rzeczywiście jestem już leciwa i pewnych rzeczy nie pamiętam albo i nie chcę pamiętac ,ale zapewniam ..tak jest czasami lepiej,Kochana Córuchno.Wracając do zupy - jest rzeczywiście pycha,mniam pod warunkiem ,że ma się suszone grzyby.Mam nadzieję że ta wersja "młodsza" i udoskonalona znajdzie swoich amatorów.
    Zyczę smacznego!!
    MAMUSKA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahaha Mamuśka !!! Kocham Cię !!!! jesteś the best !!!!

      Usuń

Skrobnij coś, nie wstydź się ;-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...