26 lutego 2014

Makaron Chow Mein z wieprzowiną, grzybami mun i warzywami

Makaron Chow Mein to nowość w mojej kuchni,
skusiłam się na niego ponieważ w pewnej sieciówce była promocja.
No cóż, zachwycona nie jestem i nie powalił mnie na kolana.
Sam w sobie nie jest smaczny,
dopiero po dodaniu kilku składników staje się naprawdę fajny w smaku.
Do makaronu dodałam marchewkę, grzybki mun, cebulę, kalafiora i kawałki wieprzowiny.
W moim przypadku schab, bo potrzebuje niewiele czasu na 'dojście'.
Danie jest gotowe w 10 minut, także jest naprawdę mało czasochłonne.
Takie szybkie, barowe danie do zrobienia w domu, zdecydowanie lepiej smakuje.
Ja całość robiłam w woku, ale jeżeli go nie macie to nic nie stoi na przeciwko,
żeby zaprosić do współpracy jakąś większą patelnię.
Daniem naje się spokojnie 4-5 osób.






Składniki:
  • 250 g makaronu Chow Mein
  • 2 plastry schabu
  • 1 marchewka
  • mała garstka grzybów mun
  • 1 cebula
  • 2 garście różyczek kalafiora, miałam mrożonego
  • 2 łyżki sosu sojowego ciemnego
  • 6 łyżek wody
  • 2 łyżki oleju
  • szczypiorek
  • sól i pieprz




Makaron przygotowujemy wg przepisu na opakowaniu i odcedzamy.
Grzyby zalewamy wrzątkiem i zostawiamy aż namokną.
Obraną marchewkę i umyte mięso kroimy w paski.
Cebulę w pióra.
W woku na dużym ogniu rozgrzewamy olej i
wrzucamy marchewkę, cebulę, kalafiora i smażymy ok. 5 minut.
Po tym czasie dolewamy sos sojowy i wodę.
Następnie dorzucamy mięso i smażymy do momentu aż się zarumieni.
Na koniec dodajemy makaron i grzybki,
wszystko dokładnie mieszamy, dodajemy pieprzu i ewentualnie soli.
Nie dodaję dużo sosu sojowego, bo wszystko w mig czarnieje.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Skrobnij coś, nie wstydź się ;-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...