19 września 2013

Chrupiące placki ziemniaczane

Dzisiaj mam dla was przepis na placki ziemniaczane.
Tak, na placki ziemniaczane.
Przyznam, że zastanawiałam się czy dodać ten przepis,
ale doszłam do wniosku, że to nie są zwykłe placki.
Ile domów tyle na nie sposobów.
Różne ręce przygotowują różne placki i z gotowanych ziemniaków i z surowych
i tarte na tarte o grubych oczkach i średnich i małych..
I ze szklanką mąki pszennej i kilkoma łyżkami.
Bardziej flakowate i te lepsze.
Ja do wczoraj też dodawałam kilka łyżek mąki pszennej,
były zawsze chrupiące ale jednak ta mąka odbierała im cały urok.
Kto by pomyślał, że przez przypadek wpadnę na
najlepszy przepis na placki ziemniaczane.
Są tak nieziemsko chrupiące i ziemniaczane, że w życiu lepszych nie jadłam.
Do przepisu potrzebna wam będzie tylko 1 łyżka mąki!
WARNING!!!
Jak spróbujecie tych placków, to innych już nie zrobicie !! :-)





Składniki:
  • 1-1,5 kg ziemniaków
  • 1 jajko
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 1 spora cebula
  • sól i pieprz
  • olej

Ziemniaki obieramy, myjemy i trzemy na tarce o chropowatych, małych oczkach.
Ziemniaki przelewamy do sitka z miską.
Po 2-3 minutach jak już pozbędziemy się trochę wody,
ziemniaki przeciskamy jeszcze łyżką tak aby były suche.
Z miski wylewamy wodę i z powrotem dodajemy je do skrobi osiadłej na dnie.
Dodajemy startą albo pokrojoną cebulę, jajko i łyżkę mąki.
Doprawiamy do smaku solą i pieprzem.
Na patelni rozgrzewamy 0,5 cm warstwę oleju i smażymy placki z obu stron aż będą chrupiące.
Podajemy ze śmietaną, cukrem czy sosami.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Skrobnij coś, nie wstydź się ;-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...