14 lipca 2013

Domowe Frappe czyli kawa mrożona

Frappe pierwszy raz piłam kilka dobrych lat temu,
od pierwszego łyka zakochałam się w nim
bez pamięci i do tej pory mi nie przeszło.. :-)
Postanowiłam się wobec tego
nie ograniczać do popijania tego
pysznego specyfiku tylko przy okazji wychodzenia na miasto.
I zaczęłam robić kawę mrożoną w domu.
Jest to banalnie proste, mega szybkie i cholernie dobre!
Na upały jak znalazł!
Ale nie tylko,
popijam frappe zawsze wtedy
kiedy mam na nie po prostu ochotę.
Spróbujcie a nie pożałujecie!
Ilością cukru i kawy możecie spokojnie manewrować-
w zależności od tego jaką kawę lubicie.
Z tych składników wychodzą 2 porcje.





Składniki:
  • 2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
  • 2 łyżeczki cukru
  • ok. 150- 200 ml mleka
  • kostki lodu

Kawę zalewamy 100ml gorącej wody,
dodajemy cukier i zaczynamy ją ubijać, trzepać...
nie wiem jak to nazwać :-)
Możecie to robić za pomocą shaker'a,
ale ja używam butelki po mleku.
Ma powstać piana.
Następnie dolewamy mleka i znów trzepiemy ok. 1 minuty.
Nalewamy do szklanek i podajemy z lodem.



2 komentarze:

  1. u mnie trwa niekończąca się miłość do każdej kawy świata <3 super pomysł na podanie !

    OdpowiedzUsuń

Skrobnij coś, nie wstydź się ;-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...