14 stycznia 2013

Sałatka z kurczakiem i ryżem

Pyszna sałatka z kurczakiem gotowanym w wodzie,
z ryżem, serem, ogórkiem kiszonym i kukurydzą.
Kurczaka można ugotować też na parze,
a olej zastąpić oliwą z oliwek-
ja nie lubię więc wybieram olej.
Bardzo szybka do zrobienia,
ja akurat zrobiłam sobie ją do pracy-
nadaje się do tego świetnie!
Szybko i konkretnie.
Sałatkę zrobiłam z tego co miałam w lodówce,
więc spokojnie można do niej dorzucić
jeszcze np. paprykę konserwową czy świeżą-
żeby coś chrupało,
czy jajko ugotowane na twardo.
Szczerze polecam bo sałatka mimo tego,
że jest dietetyczna,
to jest naprawdę smaczna.
A mamy tu wszystko co nasz organizm
potrzebuje żeby mieć dużo sił do pracy.



Składniki:
  • 1 pierś z kury
  • 20 dkg ryżu
  • 2 ogórki kiszone
  • 4 łyżki kukurydzy
  • 50 g twardego sera żółtego
  • 3 łyżki oleju
  • sól& pieprz

Ryż gotujemy w osolonej wodzie na sypko.
Kurczaka myjemy,
wycinamy brzydkie fragmenty i tłuszcz i gotujemy
w małej ilości wody doprawionej delikatnie solą,
żeby kurczak nie był mdły.
Do miski wsypujemy ryż,
dodajemy kukurydzę,
pokrojone w kostkę ogórki, ser i
ugotowaną pierś pokrojoną w plastry.
Doprawiamy do smaku szczyptą soli i
dużą ilością pieprzu,
zalewamy olejem i mieszamy.



1 komentarz:

  1. Fajne połączenia smowe i łatwe do zrobienia, co idealnie nadaję się na obiad :)

    OdpowiedzUsuń

Skrobnij coś, nie wstydź się ;-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...