7 października 2012

Zupa krem z dyni

Jedna z najlepszych zup jakie jadłam w życiu-
słowo daję!!
A długo nie mogłam się przekonać
do kremu z dyni i to nie dlatego,
że ją próbowałam i mi nie posmakowała,
a wręcz przeciwnie...
Nigdy nie jadłam i jakoś zawsze mi się wydawało,
że dynia taka nijaka, że zbyt delikatna i łagodna,
że zupa będzie bez smaku.
Jakież było moje zdziwienie jak wsadziłam łychę do garnka...
O ranyyy... szok...
Smak nie do opisania,
zupa z dyni jest po prostu przepyszna!
Z delikatnym akcentem gałki muszkatołowej,
curry i soku z cytryny- niesamowity smak..
Zupę możecie zblendować na zupełnie gładki krem,
ja natomiast zostawiłam kilka
większych kawałków i to był bardzo dobry pomysł.
Poza tym zupa jest naprawdę bardzo szybka.
Polecam wszystkim i małym i dużym,
bo ten smak jest warty grzechu.




Składniki:
  • 80 dkg dyni
  • 20-30 dkg ziemniaków
  • 1 mała cebula
  • 3- 4 łyżki masła
  • 1 łyżeczka curry
  • 1 łyżeczka gałki muszkatołowej
  • kilka kropli soku z cytryny
  • sól

W garnku na maśle podsmażamy
pokrojoną w  kosteczkę cebulę i delikatnie ją solimy.
Kiedy się zeszkli dodajemy obrane, umyte i
pokrojone w małe kawałeczki ziemniaki i dynię,
z której wydrążamy pestki.
Podsmażamy przez 5 minut.
Po tym czasie dolewamy wodę-
tylko tyle, żeby przykryła składniki.
Gotujemy przez 15 minut.
Po tym czasie doprawiamy do smaku
curry, sokiem z cytryny i gałką.
Blendujemy.

Proponuję podawać z kleksem kwaśnej śmietany.


5 komentarzy:

  1. Jeszcze nie jadłam takiej wersji tej zupy z dyni, ale spróbuję :D Zachęciłaś mnie, zdecydowanie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to bardzo się cieszę, nie będziesz żałować!;-)

      Usuń
  2. Jutro robię- bo mam nowy blender:) tylko, tylko że jakieś pieczywko do tego wkleję. Chyba że nie zdążę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to obowiązkowo podziel się wrażeniami:D a nowy blender zdecydowanie trzeba wypróbowac :D;))

      Usuń
  3. Tak. Przesoliłam, ale mnie mój za to nie zlał, mnie smakowała bardzo.

    OdpowiedzUsuń

Skrobnij coś, nie wstydź się ;-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...