30 września 2012

Makaron bucatini w sosie al'a bolognese

Spaghetti bolognese,
czyli po naszemu bolońskie już robiłam.
Teraz czas na troszkę inną wersję tego pysznego sosu.
Moja Mamuśka sosu bolognese nie robi z mięsa mielonego, tylko krojonego.
Dzisiaj zostało mi trochę mięsa z żeberek, więc postanowiłam go użyć do sosu.
I muszę powiedzieć, że wyszło mi prawie tak dobre jak Mamuśki!
Mięsa można użyć właściwie każdego: wołowiny, wieprzowiny, mieszanego,
z kurczaka też będzie dobre, choć jeśli już musi być drób,
to proponuję użyć pałek, udek, ćwiartek, a nie piersi.
Bo mięso z biustu kury jest suche.
Najlepsze będzie już ugotowane, np. z zupy.
Tak więc polecam szczerze ten przepis,
zwłaszcza, że jest naprawdę pyszny i
bardzo szybki do zrobienia.





Składniki:
  • 1 op. makaronu bucatini
  • 5-6 dużych pomidorów
  • 1 szklanka ugotowanego i obranego mięsa
  • 1 duża cebula
  • 3-5 dużych ząbków czosnku
  • 1 łyżka oleju
  • 1 łyżka ziół prowansalskich
  • 1 łyżeczka słodkiej mielonej papryki
  • sól& pieprz

Makaron gotujemy al dente w
osolonym wrzątku wg przepisu na opakowaniu.
W garnku na rozgrzanym oleju podsmażamy
obrany i drobno posiekany czosnek.
Jak zacznie już intensywnie pachnieć-
to dodajemy cebulę, 3 szczypty soli i
smażymy do zeszklenia.
Pomidory wkładamy do wrzątku na 1-2 minuty.
Obieramy z nich skórkę i kroimy w kostkę.
Dodajemy je do czosnku i cebuli.
Mieszamy i gotujemy pod przykryciem 15 minut.
Po tym czasie dodajemy mięso i gotujemy jeszcze 5 minut.
Na koniec doprawiamy do smaku,
papryką, ziołami prowansalskimi, solą i pieprzem.
Podajemy z makaronem,
posypujemy serem i bazylią.



Takie było dobre....



2 komentarze:

  1. jak dobre, jak widze że nie dojedzone ;) dzięki za nominację - jakoś brak żelazowej woli na dalszy forward czy też moze pernamentny brak czasu, ale miło :) pozdrówka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha po zdjęciu dojadłam... a później jeszcze sobie dokładkę dołożyłam... aż wstyd się przyznać:)

      Usuń

Skrobnij coś, nie wstydź się ;-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...