27 maja 2012

Kluski śląskie

Kluski śląskie- chyba nie ma osoby,
która by ich nie znała.
Są pyszne same w sobie,
a z dodatkiem sosu czy masełka-
rewelacja! 
Szybkie, tanie i ekonomiczne,
bo wystarczą ugotowane ziemniaki
z dnia poprzedniego i mąka.
Wiem, że niektórzy dodają jajko i mąkę pszenną,
ale dla mnie najlepsze to te z
samych ziemniaków i mąki ziemniaczanej.
Uwielbiam takie gumowate i ciągnące-
więc jeśli ktoś podziela mój zachwyt
właśnie takimi to zachęcam do
spróbowania klusek
według mojego przepisu.



Składniki:
  • 1 kg ziemniaków
  • 25 dkg mąki ziemniaczanej
  • sól

Ziemniaki gotujemy do miękkości,
chyba, że mamy je z poprzedniego dnia.
Przeciskamy przez praskę i
wsypujemy mąkę.
Można również ziemniaki podzielić na 4 równe części,
jedną z nich wyjąć i w to miejsce wsypać mąkę,
tak aby była na równi z resztą ziemniaków.
Dokładnie ugniatamy, nabieramy porcje ciasta-
ja robię to łyżką i robimy w rękach kuleczki
W każdej kulce palcem robimy
w środku dziurkę i wrzucamy na osolony wrzątek.
Gotujemy po kilka klusek do momentu
aż wypłyną na wierzch.


Kluski pasują do każdego sosu, jako dodatek do mięs,
czy też polane masłem jako danie główne.
Koniecznie muszą mieć dziurkę- śląskie bez dziurki,
to nie śląskie!



11 komentarzy:

  1. Uwielbiam :) jakie piekne ci wyszły mmm :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki evitko:) Może dlatego, że ja uwielbiam je i robić i jeść :D

      Usuń
    2. To prawda, małe dzieła sztuki jak i cała reszta galerii. A te kopytka podsmażone! Mmm... Cholera, wiosna idzie, a Ty smaka robisz i ciężko trzymać formę :D

      Usuń
  2. Mniam, uwielbiam kluski ślaskie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam :) dzisiaj też zrobię

    OdpowiedzUsuń
  4. Wielbię wszystkie kluchy :) na widok Twoich śląskich ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To nie prawda, że kluski bez dziurki nie są śląskie. Jak najbardziej w wielu domach na Śląsku gotuje się kluski - kulki, bez żadnej dziurki. Pozdrawiam ze Śląska :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co dom to obyczaj ;-) u mnie w domu zawsze robi się śląskie z dziurką, nigdy nie robiłam bez dziurki, uważam, że straciłyby swój urok. Ale jak kto lubi :-) Pozdrowienia z Podkarpacia!

      Usuń
  6. Kluski śląskie.Nic do więcej do szczęścia mi nie trzeba.~Potwierdzone info

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnine często w domu są kluski śląskie, wszyscy zachwalamy.

    OdpowiedzUsuń

Skrobnij coś, nie wstydź się ;-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...